FAQ DOTACJE MOJE CIEPŁO
- Dotacja na pompy ciepła typu powietrze – woda wynosi maksymalnie 7000 zł.
Wysokość dotacji nie jest zależna od dochodów.
Wniosek z programu „Moje ciepło” należy złożyć elektronicznie w systemie GWD (https://www.gov.pl/web/nfosigw/generator-wnioskow-o-dofinansowanie). Nie ma możliwości złożenia wniosku w formie papierowej.
Do złożenia wniosku, niezbędny jest profil zaufany. Można założyć samodzielnie, albo poprosić kogoś, w naszym imieniu (wniosek o pełnomocnictwo).
Założenie profilu zaufanego nie jest trudne!
Zainteresowanym polecamy korzystać z poradnika na rządowej stronie gov.pl np. pod linkiem: www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany .
Na stronie programu „Moje ciepło”, w części „dodatkowe załączniki” widnieje oświadczenie pełnomocnictwa. Jeśli znajdziemy osobę, która posiada profil zaufany i zgodzi się na jego użycie w naszej sprawie, po wypełnieniu należy przesłać dokument do naszej firmy.
Można też poprosić osobę, która posiada profil zaufany żeby założyła konto w systemie GWD (https://www.gov.pl/web/nfosigw/generator-wnioskow-o-dofinansowanie).
Finalna data składania wniosków, nie została podana. Oficjalnie, wnioski można składać do wyczerpania środków.
Niestety Fundusz nie doprecyzowuje tego typu informacji.
Oczywiście ! Dotacja „Moje ciepło” skupia się na pompach ciepła, „Mój prąd” na fotowoltaice. Są to dwa różne przedsięwzięcia i nie ma przeciwskazań do tego aby skorzystać z nich obu.
W regulaminie programu „Moje ciepło” nie ma nigdzie zakazu tzw. podwójnego dofinansowania. Należy natomiast sprawdzić regulamin danej dotacji lokalnej, aby zweryfikować czy właśnie tam nie jest uiszczony taki zapis.
Rekuperacja nie jest wliczana do dotacji. Jeśli widnieje już księga wieczysta, a budynek został oddany do użytku, można skorzystać z dotacji „Czyste powietrze”. Wartość dotacji wynosi 5000 zł. (Informacje na stronie : https://czystepowietrze.gov.pl/)
To, że bank widnieje w księgach wieczystych, w niczym nie przeszkadza ! Można dostać dotację, mimo tego.
Budynek jest gotowy do odbioru, tylko wtedy jeśli jest zamontowane źródło ciepła. Jeśli chcemy ubiegać się o dotację z programu „Moje ciepło”, należy załączyć dokument potwierdzający odbiór budynku, uwzględniający zainstalowanie pompy ciepła; podczas składania/wypełniania wniosku.
Niestety nie. Najpierw musi być zainstalowana pompa, żeby można było wystawić fakturę końcową, która musi być załączona do wniosku o dotację. Nie można również wystawić wcześniej protokołu wykonanych prac, ponieważ prace nie zostały jeszcze wykonane (pompa nie została zainstalowana).
Protokół wykonanych prac, uzupełniony przez monterów firmy Budotom, jest protokołem technicznym, potrzebnym do zarejestrowania pompy w systemie CRO (Centralny Rejestr Operatorów : http://www.cro.ichp.pl/) i nie jest uwzględniany do dotacji.
Klientom firmy Budotom, pomagamy w uzyskaniu dotacji, bez dodatkowych kosztów. Firma świadczy usługi doradztwa dotacyjnego, jedynie osobom, które podpiszą z nami umowę na instalację.
Jeżeli projekt budowlany nie uwzględnia pompy ciepła, to w trakcie trwania budowy budynku (gdy nie złożono zawiadomienia o zakończeniu budowy budynku mieszkalnego jednorodzinnego lub nie złożono wniosku o wydanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie) można go zaktualizować wraz z zawartą w nim charakterystyką energetyczną.
Jeżeli natomiast zawiadomiono o zakończeniu budowy lub budynek został już oddany do użytkowania, wtedy należy wykonać świadectwo charakterystyki energetycznej, którego koszt można uwzględnić jako koszt kwalifikowany przy składaniu wniosku o dofinansowanie. Firma Budotom, nie przeprowadza tego typu audytów.
Jeśli faktura zaliczkowa jest z 2020 r. a instalacja pompy, miała miejsce w 2021 r., nie będzie można skorzystać z dotacji. Pierwszym kosztem kwalifikowanym, w przypadku firmy Budotom, jest faktura zaliczkowa. Aby skorzystać z dotacji w programie „Moje ciepło” pierwszy koszt kwalifikowany, musi być datowany najwcześniej na 01.01.2021 r.
Należy się jak najszybciej skontaktować z firmą Budotom w celu sporządzenia noty korygującej.
Audyt energetyczny budynku może sporządzić uprawniony audytor energetyczny lub doradca energetyczny. Audytor powinien posiadać wiedzę z zakresu budownictwa, instalacji elektrycznych oraz ogrzewnictwa i wentylacji.
Deweloper powinien wystawić skrócony akt notarialny. Przy składaniu wniosku, w części „inne dokumenty” należy załączyć to zaświadczenie.
Należy się skontaktować z firmą Budotom, w celu potwierdzenia transakcji i uzyskania poświadczenia.
Podczas składania wniosku, należy załączyć skrócony akt notarialny, wystawiony przez Dewelopera. Wnioskodawcą musi być osoba wskazana w pozwoleniu na budowę. Przeniesienia pozwolenia na budowę nie można dokonać w sytuacji, gdy roboty budowlane zostały już zakończone.
Dokumentacja techniczna na pompę ciepła składa się z karty produktu i etykiety energetycznej. Te dokumenty są do wygenerowania na stronie ZUM:
https://lista-zum.ios.edu.pl/.
Karty gwarancyjnej, klient nie jest w stanie samodzielnie wygenerować poprzez system. Należy się zgłosić do firmy Budotom, w celu jej uzyskania. Tylko pracownicy firmy, będą w stanie wygenerować taki dokument.
Faktycznym oznaczeniem mocy pompy ciepła, jest druga liczba w oznaczeniu jednostki zewnętrznej.
Jeśli istnieje wspólnota majątkowa, należy przy składaniu wniosku, dołączyć akt zgonu partnera, akt ślubu oraz skrócony akt notarialny.
Tego typu audyty są przeprowadzane jedynie na wewnętrzne potrzeby firmy i nie można ich uwzględnić do charakterystyki energetycznej budynku.
Zgodnie z programem priorytetowym „Moje Ciepło” pkt. 7.4 Beneficjenci ppkt. 2) wnioskodawcą może być jedynie osoba wskazana na pozwoleniu na budowę, w innych przypadkach udzielenie dofinansowania jest niemożliwe.
W pierwszej kolejności, należy wykonać audyt energetyczny. Jeśli budynek spełni normy WT2021, można jak najbardziej ubiegać się o dotację.
Każda osoba, która ukończyła 18 lat może zostać pełnomocnikiem. Niezbędne jest podanie imienia i nazwiska oraz nr PESEL Pełnomocnika. Pełnomocnik składa wniosek przez Generator Wniosku o Dofinansowanie przy użyciu własnego profilu zaufanego/podpisu kwalifikowanego.
Dokumentacja dotycząca Ksiąg Wieczystych nie jest wymaganym załącznikiem do wniosku. Wymagane jest żeby wnioskodawca widniał na pozwoleniu na budowę.
Dotacja może zostać jedynie udzielona na zamontowaną i opłaconą inwestycję, związaną z pompą ciepła. Fundusz nie podaje informacji na temat zmian co do wielkości dofinansowania.
Informacje na temat wskaźnika EP znajdują się w charakterystyce energetycznej budynku, którą można znaleźć w dokumentacji technicznej budynku.
Firma Budotom nie wykonuje audytów energetycznych.
Po otrzymaniu pozwolenia na użytkowanie budynku, można uwzględnić pompę w uldze. Więcej informacji na ten temat, widnieje na stronie : https://www.podatki.gov.pl/pit/ulgi-odliczenia-i-zwolnienia/ulga-termomodernizacyjna/
Audyt energetyczny, najlepiej wykonać zaraz po zainstalowaniu pompy ciepła.
Za datę rozpoczęcia inwestycji, uznaje się datę, która widnieje na fakturze zaliczkowej.
Fakturę za freony, należy załączyć do wniosku o dofinansowanie.
Fakturę, korektę za Smart Cloud’a należy załączyć do wniosku o dofinansowanie. Warto pamiętać, aby w części „Wartość pompy ciepła” pomniejszyć kwotę, o wartość Smart Cloud’a.
Zaleca się w takiej sytuacji, złożyć wniosek przez pełnoletniego pełnomocnika. Dodatkowo załączając akt notarialny.
Na protokole wykonanych prac, powinna widnieć data z ostatniego dnia montażu.
Wartość wskaźnika rocznego zapotrzebowania na nieodnawialną energię pierwotną (EP) na potrzeby ogrzewania, wentylacji oraz przygotowania ciepłej wody użytkowej EPH+W można obniżyć stosując następujące rozwiązania techniczne:
- poprawa izolacyjności cieplnej przegród zewnętrznych budynku
- montaż wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła
- zastosowanie OZE – np. montaż mikroinstalacji fotowoltaicznej
FAQ DOTACJE CZYSTE POWIETRZE
Wysokość dotacji jest uzależniona od dochodu. Są trzy poziomy: podstawowy, podwyższony i najwyższy. Poprzez dokument PIT, jesteśmy w stanie określić, który poziom jest najodpowiedniejszy dla klienta. Przy poziomie podwyższonym i najwyższym, niezbędne jest zaświadczenie z urzędu miasta, gminy lub z MOPS’u o wysokości dochodów na jednego członka rodziny.
Należy zwrócić się do urzędu miasta, gminy lub MOPS’u. Zależy to od tego gdzie dana aglomeracja ma swoje urzędy.
Takie zaświadczenie jest wymagane tylko i wyłącznie w przypadku, kiedy klient ubiega się o dotację o poziomie najwyższym lub podwyższonym. Wtedy należy wpisać we wniosku numer tego zaświadczenia, wydanego przez miasto, gminę czy MOPS.
Obie konfiguracje są możliwe. Należy jednak zwrócić uwagę, aby w przypadku kiedy klient ma już zainstalowaną pompę ciepła, nie minęło więcej niż pół roku, od daty wystawionej na fakturze zaliczkowej.
Klasyfikują się wszystkie pompy ciepła, znajdujące się w ofercie firmy Budotom. Firma dysponuje pompami o podwyższonej klasie efektywności. Posiadają odpowiednie certyfikaty, karty produktu i etykiety.
500+ nie wlicza się do dochodów.
Firma może być zarejestrowana w domu. Najważniejszą kwestią jest to, czy działalność związana z firmą, jest też wykonywana w tym obiekcie. Jeżeli mniej niż 30% powierzchni, jest przeznaczona na działalność – dotacja może zostać udzielona. Zostaje obliczone o ile procent mniej (z tych 30%) powierzchni, jest przeznaczone na działalność. Następnie system na tej podstawie, kalkuluje ile proporcjonalnie odjąć od wysokości dotacji.
Kotły poniżej 5 klasy energetycznej, Kotły na paliwo stałe lub Kotły gazowe (Klient nie może przekroczyć 5600 kwh w skali roku).
Od przychodu, odejmowana jest wysokość ryczałtu.
Umowa z firmą Budotom, zarówno jak i wniosek o dofinansowanie, powinny być wykonane na właściciela, lub współwłaściciela domu. W księdze wieczystej, powinien znajdować się zapis potwierdzający, kto jest właścicielem.
Dotacja zostaje wypłacona do 3 miesięcy od daty rozpatrzenia wniosku, przez urzędnika.
Faktura zaliczkowa jest wliczana do dotacji, ponieważ jest pierwszym kosztem kwalifikowanym.
Jest to data wystawienia pierwszej faktury. W firmie Budotom, przeważnie jest to faktura zaliczkowa.
Klientom firmy Budotom, pomagamy w uzyskaniu dotacji, bez dodatkowych kosztów. Firma świadczy usługi doradztwa dotacyjnego, jedynie osobom, które podpiszą z nami umowę na instalację.
Protokół wykonanych prac, na potrzeby dotacji przygotowuje dział dotacji w firmie Budotom, protokół od monterów to protokół techniczny, na potrzeby rejestracji CRO (Centralny Rejestr Operatorów).
Należy skontaktować się z firmą Budotom i poinformować o zmianach, załączając niezbędne dokumenty : akt zgonu, akt ślubu i skrócony akt notarialny.
Dział Handlowy, informuje Dział Dotacji, o nowym kliencie. Dział Dotacji, kontaktuje się z klientem, wysyła niezbędne formularze i przekazuje informacje na temat programu oraz tego co klient powinien przygotować i podpisać. Następnie sporządzany jest wniosek, który jest wysyłany przez portal beneficjenta. Wersję papierową, podpisuje klient i wysyła do Funduszu. Oczekujemy na decyzję, czy zostanie przyznane dofinansowanie. Na sam koniec dotacja zostaje rozliczona.
Należy skontaktować się z firmą Budotom, w celu potwierdzenia transakcji i uzyskania poświadczenia.
Dokumentacja techniczna jest do znalezienia na liście ZUM :
Dokumentacja techniczna jest do znalezienia na liście ZUM :
Portal beneficjenta, potrzebny jest do złożenia wniosku. Wyszukamy go w Internecie, po wpisaniu „Portal beneficjenta”. Należy dodać informację o swoim województwie. Klient powinien założyć tam profil. Po jego aktywacji, będzie mógł pobrać wniosek.
Wszystko co przesyła Fundusz do Klienta, należy niezwłocznie przekazać do Działu Dotacji, w firmie Budotom. Informacje zwrotne od Funduszu, zazwyczaj dotyczą tego, czy dotacja została przyznana/odrzucona.
Wniosek składamy przez portal GWD, przedstawiamy faktyczne koszty poniesione przez klienta. Następnie taki wniosek jest podpisywany przez Klienta i wysyłany do Funduszu.
Klient może też całość tej operacji, wykonać samodzielnie, drogą elektroniczną i wysłać wniosek do Funduszu. Do tego niezbędny jest profil zaufany.
Istnieje też opcja wydruku dokumentów i złożenia wniosku w formie papierowej.
Dokumenty, które należy załączyć to : protokół złomowania pieca, faktury, potwierdzenia transakcji, dokumentacja na pompę ciepła typu : etykieta energetyczna, karta produktu, deklaracja zgodności wg. norm europejskich (lista ZUM), karta gwarancyjna na pompę ciepła, protokół wykonanych prac po zamontowaniu danego źródła ciepła, zaświadczenie operatora sieci dystrybucyjnej, gdzie jest nadany numer PPE i data przyłączenia instalacji, gdzie jest wykonywana fotowoltaika. Jeśli była wystawiana faktura korekta, należy wysłać fakturę korektę i fakturę końcową albo notę korygującą. Jeśli był brany kredyt, potrzebne jest potwierdzenie, że kredyt wpłynął i że dana faktura została opłacona tym właśnie kredytem (faktura inwestora).
Wniosek o przyznanie dotacji, składamy w systemie GWD.
Pieniądze otrzymane z dotacji „Czyste powietrze”, trafiają na konto klienta.
W regulaminie programu „Czyste powietrze” nie ma nigdzie zakazu tzw. podwójnego dofinansowania. Należy natomiast sprawdzić regulamin danej dotacji lokalnej, aby zweryfikować czy właśnie tam, nie jest uiszczony taki zapis.
FAQ DOTACJE MÓJ PRĄD 5.0
W piątej edycji programu nadal wspierane jest finansowanie prosumentów, którzy wytwarzają energię elektryczną na potrzeby gospodarstw domowych. Mój Prąd 5.0 skierowany jest do prosumentów, którzy na dzień składania wniosku posiadają przyłączoną mikroinstalację fotowoltaiczną o mocy od 2 kWh do 10 kWh i rozliczają się za wyprodukowaną energię elektryczną w systemie net-billing lub udokumentują przejście na nowy system rozliczeń, jeżeli mikroinstalacja rozliczana jest w systemie net-metering.
Wniosek można złożyć od 22.042023 do 22.12.2023 lub do wyczerpania puli. Istnieje możliwość, że ta edycja programu będzie ostatnią. Zainteresowanie wersją 4+ było bardzo duże, a kwoty wsparcia są wysokie, dlatego warto złożyć wniosek jak najwcześniej, ponieważ pula może szybko ulec wyczerpaniu. Specjaliści z Budotom chętnie pomogą w uzyskaniu dofinansowania, a nawet złożą wniosek w Twoim imieniu. Napisz do nas na adres: dotacje@budotom.pl
Łączna maksymalna wysokość dofinansowania wynosi nie więcej niż 58 tys. zł (lub 54 tys. jeżeli wnioskodawca rozlicza się w systemie opustów tzw. net-metering) dla jednego Punktu Poboru Energii (PPE). Do dofinansowania można zgłosić tylko jeden element z każdej grupy kosztów.
Wysokość dopłat w Moim Prądzie 5.0 wynosi:
INSTALACJE FOTOWOLATICZNE:
6 tys. zł dla instalacji fotowoltaicznej bez dodatków,
7 tys. zł dla instalacji PV połączonej z innym dofinansowanym urządzeniem,
5 tys. zł na magazyn ciepła,
16 tys. zł na magazyn energii elektrycznej,
3 tys. zł na system HEMS/EMS.
POMPY CIEPŁA i KOLEKTORY SŁONECZNE
Program Mój Prąd 5.0 zostaje rozszerzony o pompy ciepła i kolektory słoneczne.
4,4 tys. zł na pompę ciepła powietrze-powietrze,
12,6 tys. zł na pompę ciepła powietrze-woda,
19,4 tys. zł na pompę ciepła powietrze-woda o wyższej klasie efektywności,
28,5 tys. zł na gruntową pompę ciepła o wyższej klasie efektywności,
3,5 tys. zł na kolektory słoneczne.
Mój Prąd finansuje do 50% kosztów instalacji. Dopłata udzielana jest na inwestycje już zakończone.
W aktualnej, rozszerzonej 5 edycji, dotacje są udzielane również w kolejności zgłoszeń, aż pula środków zostanie wyczerpana. Nie czekaj, aż środków w programie Mój Prąd 2023 zabraknie dla Ciebie.
Pompy ciepła oraz kolektory słoneczne.
a. zakup i montaż instalacji fotowoltaicznej – o mocy od 2 kW do 10 kW,
b. zakup i montaż urządzeń do zwiększenia autokonsumpcji – buforów ciepła, zasobników do c.w.u (bojlerów), pomp ciepła do c.w.u, jak również magazynów energii o pojemności mniej mniejszej niż 2 kWh,
c. zakup i montaż systemów do zarządzania energią – tzw. systemów HEMS/EMS (przy założeniu, że będą one uzupełnieniem dla systemu złożonego z PV oraz magazynu ciepła lub prądu),
d. powietrzne pompy ciepła,
e. wniosek rozszerzający dofinasowane na urządzenia dodatkowe inne niż we wniosku wypłaconym w czwartym naborze wniosków - oznacza to, że jeśli uzyskałeś dofinansowanie na PV, teraz możesz złożyć wniosek o dodatkowe elementy.
W programie wyróżniono trzy grupy wnioskodawców. Dofinansowanie bowiem będzie możliwe także, gdy już skorzystaliśmy z programu Mój Prąd we wcześniejszych edycjach, ale chcemy np. zainwestować w pompę ciepła. Tak wygląda ten podział:
1. Wnioskodawcy rozliczający się z wyprodukowanej energii elektrycznej w systemie net-billing, którzy dotychczas nie skorzystali z dofinansowania.
2. Wnioskodawcy rozliczający się z wyprodukowanej energii elektrycznej w systemie opustów, którzy nie skorzystali dotychczas z dofinansowania pod warunkiem przejścia na net-billing.
3. Wnioskodawcy rozliczający się z wyprodukowanej energii elektrycznej w systemie opustów, którzy skorzystali z dofinansowania, przeszli na net-billing i zgłoszą do dofinansowania urządzenie dodatkowe.
Dodatkowo przewidziano bonus dla posiadaczy fotowoltaiki w systemie opustów w postaci 3 tys. zł.
Rozpoczęcie przedsięwzięcia rozumiane może być jako poniesienie pierwszego kosztu kwalifikowanego – w dacie opłacenia pierwszej faktury lub też paragonu 01-02-2020. Zakończenie przedsięwzięcia oznacza z kolei przyłączenie mikroinstalacji PV i wszystkich pozostałych urządzeń wskazanych we wniosku o rządowe dofinansowanie. Oznacza, że za wszystkie elementy/pozycje wymienione w fakturach lub paragonach imiennych przedstawionych do wniosku o dofinansowanie opłacono w całości, a także wszystkie urządzenia zostały trwale podłączone i uruchomione.
Tak.
np. z Czystego Powietrza możesz otrzymać lub już otrzymałeś dofinansowanie na pompę ciepła; natomiast z Mojego Prądu na fotowoltaikę.
Wniosek może złożyć każda osoba pełnoletnia lub pełnomocnik.
Tak
Kompleksowość. Program daje możliwość wyboru z całej palety urządzeń oraz łączenia ich ze sobą. Dodatkowo dostępne elementy idealnie ze sobą współgrają, co daje możliwość dodatkowego zmniejszenia kosztów. Walorem jest również uzupełnienie programu, który dostępny był do tej pory w odpowiedzi na głosy osób, które nie mogły skorzystać z programu Czyste Powietrze, ponieważ posiadają już czyste źródło ciepła.
Urządzenia muszą być instalowane jako nowe, wyprodukowane w ciągu 24 miesięcy przed montażem.
Grantobiorca (Wnioskodawca) zobowiązany jest do eksploatacji wszystkich instalacji i urządzeń objętych wnioskiem, (we wskazanej we wniosku lokalizacji), przez co najmniej 5 lat od dnia wypłaty dofinansowania.
1. Przedsięwzięcia polegające na zwiększeniu mocy już istniejącej mikroinstalacji fotowoltaicznej, na którą otrzymano już dotację w ramach Programu Mój Prąd. Poprzez zwiększenie mocy już istniejącej mikroinstalacji fotowoltaicznej, rozumie się zarówno dołożenie paneli fotowoltaicznych, jak i przyłączenie do jednego Punktu Poboru Energii (PPE) kolejnej mikroinstalacji fotowoltaicznej z odrębnym inwerterem.
2. Urządzenia magazynujące ciepło, które nie wpływają na wzrost autokonsumpcji energii elektrycznej wytworzonej przez mikroinstalację fotowoltaiczną – np. zasobnik c.w.u. i/lub bufor ciepła zasilany przez kocioł na paliwo stałe, kocioł gazowy.
W przypadku skorzystania z dotacji konieczne jest zlikwidowanie źródła ciepła na paliwa stałe, wyjątkiem są kominki wykorzystywane na cele rekreacyjne. Według informacji na temat kotłów gazowych nie ma konieczności usuwania obecnego, czystego źródła ciepła takiego jak kocioł gazowy, czy kocioł na biomasę drzewną o obniżonej emisyjności cząstek stałych (równej lub mniejszej niż 20 mg/m3)”. Takie kotły możemy pozostawić i nie musimy ich likwidować. Mogą pełnić rolę źródła szczytowego, a zamontowana pompa ciepła może stać się tym podstawowym, czystym i zeroemisyjnym źródłem ciepła.
• [INSTALACJA FOTOWOLTAICZNA] Kopia faktury lub paragon imienny za zakup lub/i montaż mikroinstalacji fotowoltaicznej;
• [INSTALACJA FOTOWOLTAICZNA] Potwierdzenia dokonanych płatności;
• [INSTALACJA FOTOWOLTAICZNA] Zaświadczenie OSD potwierdzające przyłączenie mikroinstalacji fotowoltaicznej do sieci wydane/podpisane przez OSD;
• Dokument potwierdzający rachunek bankowy (np. kopia dokonania przelewu);
• [MAGAZYN CIEPŁA/URZĄDZENIE GRZEWCZE] Kopia faktury lub paragon imienny za zakup lub/i montaż magazynu ciepła / urządzenia grzewczego;
• [MAGAZYN CIEPŁA/URZĄDZENIE GRZEWCZE] Potwierdzenia dokonanych płatności;
• [MAGAZYN CIEPŁA/URZĄDZENIE GRZEWCZE] Karta produktu i/lub etykieta energetyczna (w zależności czy jeden dokument będzie posiadał pełną informację na temat urządzenia);
• [PROTOKÓŁ ODBIORU] Protokół odbioru / zainstalowania i uruchomienia - urządzeń dodatkowych z wyjątkiem mikroinstalacji PV.
Najważniejsza informacja jest taka, że nasi specjaliści mogą w Twoim imieniu złożyć taki wniosek. Jak wygląda procedura? W pierwszej kolejności, musi być zainstalowana fotowoltaika, a faktury opłacone. W ciągu 30 dni klient otrzymuje zaświadczenie operatora sieci dystrybucyjnej, gdzie jest nadany numer PPE. Zaświadczenie i numer są niezbędne do złożenia wniosku. Wniosek składamy w systemie GWD. Uzupełniamy dane osobowe, numer pesel, numer PPE oraz załączamy potrzebne dokumenty tj.: faktury, potwierdzenia transakcji, zaświadczenie operatora sieci dystrybucyjnej, dokument potwierdzający korzystanie z net-billingu albo przechodzenie na net-billing i ewentualnie pełnomocnictwo. Całość wysyłamy elektronicznie do Funduszu.
Jeśli chcesz skorzystać z naszej pomocy przy uzyskaniu dofinansowania z programu Mój Prąd 5.0 wystarczy, że skontaktujesz się ze specjalistą od dofinansowań:
telefonicznie - 575 404 606
mailowo - dotacje@budotom.pl
Zapraszamy serdecznie. Pamiętaj, że może być to ostatnia edycja programu, a pula dofinansowań może zostać szybko wyczerpana, dlatego im szybciej złożymy wniosek, tym większa jest szansa na otrzymanie dotacji.